Algemene Voorwaarden
LOTUS OOSTERSE ARTIKELEN 08-11-2006

Bestelling.
De algemene leveringsvoorwaarden van Lotus zijn van toepassing op alle leveringen, door Lotus aan consumenten. Door te bestellen geeft u aan met de algemene leveringsvoorwaarden akkoord te gaan. Wij verwerken uw bestelling nadat u aan ons door hebt gegeven middels het daartoe bestemde bestelformulier op de site. Ter bevestiging ontvangt u nog bericht (een e-mail) maar dit is geen voorwaarde voor het tot stand komen van de overeenkomst.
Onze artikelen zijn veelal handgemaakte exemplaren. Dit betekent dat het kan voorkomen dat het product enigszins afwijkt van de afbeelding op deze website. Wij verkopen deugdelijke producten.

Offerte
Indien door Lotus een schriftelijke offerte is uitgebracht geldt het volgende: Tenzij in een offerte uitdrukkelijk anders is aangegeven, zijn offertes van Lotus vrijblijvend. Een vrijblijvende offerte kan door Lotus binnen 5 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding worden herroepen. Alle offertes zijn herroepelijk, ook als daarin een termijn voor aanvaarding is vermeld.

Prijzen en bezorgkosten.
Alle op de website vermelde prijzen zijn in Euro’s exclusief bezorgkosten.
Wij hanteren het tarief van € 5,10 voor alle pakketten van 0 tot 30 kg voor pakketten binnen Nederland. Voor pakketten tot 30 kg naar Belgie vragen wij een bijdrage van de bezorgkosten van € 9,95.
Voor bezorgkosten die niet binnen deze categorie vallen zullen wij u contacten en onderling een bezorgprijs afspreken.
Prijswijzigingen gelden vanaf het moment van publicatie op de website en gelden uiteraard niet voor bestellingen die op dat moment al zijn gedaan.
Aanbiedingen gelden niet automatisch voor nabestellingen. Lotus kan niet aan haar aanbiedingen worden gehouden als u redelijkerwijs had kunnen aannemen dat de aanbieding een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

Bezorging
De verzending vindt plaats via Parcel met PostNL. Wanneer u niet thuis bent, hebt u tot 3 weken de tijd uw bestelling op het postkantoor op te halen.
Is uw artikel beschadigd?
Wij voeren uw bestelling met de grootst mogelijke zorg uit. Toch kan er tijdens de bezorging iets mis gaan. Bij een ‘normale’ verzending is er geen aansprakelijkheid. Bij een verzending ‘onder rembours’ (maximaal rembours bedrag is Euro 1000,00) gelden de voorwaarden van PostNL: Bij verlies of beschadiging wordt de werkelijke schade (op basis van de inkoopwaarde van de factuur, ex btw), uitgekeerd tot een maximum van Euro 500,00 per pakket.
Levering geschiedt aan het adres van de koper, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

Betaalmogelijkheid.
Er dient vooraf, binnen 3 dagen, betaald te worden. U ontvangt van ons via de mail de ordergegevens zodat u de bestelling kan verrichten. Op het moment dat de betaling binnen is wordt de bestelling verwerkt.
Orders onder € 7,50 kunnen wij niet verwerken.

Levertijd.
Wanneer uw bestelling bij ons binnen komt, wordt deze meteen voor u gereserveerd, gedurende 3 dagen. Zodra de betaling door ons is ontvangen sturen wij u de artikelen zo snel mogelijk toe. Meestal de volgende dag. In dien artikelen niet voorradig zijn en een korte (binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling) levertijd niet haalbaar is, dan nemen wij contact met u op zodat u weet waar u aan toe bent. Omdat onze artikelen uit zuid-oost Azie worden geïmporteerd, kan het een enkele keer voorkomen dat er vertraging is in productie en/of transport.
Indien u zelf tijdens de bestelprocedure het adres onjuist of onvolledig heeft ingevuld, kan het zijn dat er vertraging is in de bezorging. Indien het pakket door foutief invoeren van adresgegeven retour komt zullen de verzendkosten van het opnieuw toezenden voor uw rekening komen. U kunt in dit geval bij retourneren niet de tweede gemaakte verzendkosten retour krijgen.
Hebben wij u het verkeerde artikel toegezonden, meld ons dit dan zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 5 werkdagen. Wij maken het graag voor u in orde.

Ruilen en retourneren
Bevalt het artikel u niet, dan kunt u dit binnen 14 dagen nadat u uw order heeft ontvangen per e-mail laten weten. Vervolgens heeft u nog 14 dagen de tijd om het pakket aan ons retour te sturen. Het retour sturen is voor eigen rekening.
Als u iets retour stuurt dan bent u verplicht het herroepingsformulier volledig in te vullen en bij te sluiten.
U ontvangt uw aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat u melding heeft gedaan om gebruik te willen maken van het herroepingsrecht terug. Hebben wij uw pakket niet binnen 14 dagen nadat u melding heeft gedaan retour dan wachten wij met het terugbetalen van uw retourzending.
Retourpakketten kunnen wij alleen afhandelen als u de factuur bijsluit en het retourformulier duidelijk en volledig heeft ingevuld.
Neem bij ruilen/retourneren de volgende regels in acht:
Het artikel dient: onbeschadigd te zijn; niet gebruikt /gedragen of bewerkt te zijn; voorzien te zijn van de originele ongeopende verpakking (indien van toepassing).
Ruilen kan alleen met de originele factuur ingesloten, het formulier voor herroeping volledig ingevuld en wanneer de labels (indien van toepassing) niet zijn verwijderd. Als na ontvangst van uw retour gestuurde artikelen blijkt dat deze niet meer door ons als nieuw kunnen worden verkocht dan is er sprake van waardevermindering. Er is sprake van waardevermindering als u meer heeft gedaan dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking van producten na te gaan. Er is ook sprake van waardevermindering als u een artikel retour stuurt en het artikel komt kapot of beschadigd bij ons aan of wanneer wij constateren dat er een rooklucht en/of haren van huisdieren aan het kledingstuk aanwezig zijn. Als er sprake is van beschadiging tijdens transport dan kunt u ons vragen het product aan u te retourneren zodat u het vervoersbedrijf aansprakelijk kunt stellen. U dient in dit geval de verzendkosten hiervoor zelf te betalen.
Bij retourneren van een of enkele artikelen bij een order welke een orderwaarde boven € 100,- heeft, zullen we het totaalbedrag na retourneren van een of enkele artikelen herberekenen. Komt het totale orderbedrag dan onder €100,- uit, dan zullen er bezorgkosten worden berekend. We zullen deze bezorgkosten verrekenen met het door u geretourneerde artikel. Indien het pakket door foutief invoeren van adresgegeven retour komt zullen de verzendkosten van het opnieuw toezenden voor uw rekening komen. U kunt in dit geval bij retourneren van uw order de tweede gemaakte verzendkosten niet retour krijgen.
Heeft u een kortingscode gebruikt voor de 5 of 10 stuks aanbieding, of naar aanleiding van een tijdelijke aanbieding, en worden er artikelen geretourneerd dan zal de korting vervallen of worden aangepast. Wij rekenen geen administratiekosten.

Garantie
Lotus garandeert dat de te leveren artikelen voldoen aan de op de website vermelde specificaties. Wij hanteren echter geen garantie regeling. Als binnen 30 dagen na levering blijkt dat de artikelen niet voldoen aan uw eisen, dan zal Lotus samen met u proberen tot een passende oplossing te komen. Wij willen graag tevreden klanten.

DOA regeling
Indien u een artikel ontvangt met een defect, dient u dit binnen 5 dagen na ontvangst te melden. U heeft recht het artikel kosteloos om te ruilen. Het artikel dient compleet, in de originele verpakking met aankoopnota te worden geretourneerd.
Indien bij retourneren wordt geconstateerd dat het probleem door eigen schade veroorzaakt is, zullen wij geen geld retourneren.

Privacy
De gegevens die aan Lotus verstrekt worden zullen op geen enkele wijze aan derden worden doorgegeven. Ze worden alleen gebruikt voor verzending van de gekochte producten.



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2009 - 2017 Fishermanspants | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie